Produkt dostępny!
Wysyłka w ciągu: 2 dni

Podstawowe informacje

Liczba graczy

2

Wiek

12+

Czas gry

ok. 30 min.

Wydanie

polskie

Instrukcja

polska

 

Jest rok 1944, Niemcy w tajnym poligonie rakietowym w Bliźnie intensywnie pracują nad rakietami balistycznymi V-2. Broń ta ma w zamyśle kierownictwa III Rzeszy rzucić Anglię na kolana i odwrócić niekorzystny bieg wojny. Polskie Państwo Podziemne trafnie ocenia wielkie znaczenie tych prac i kieruje do rozszyfrowania tajemnic poligonu najlepszych żołnierzy Armii Krajowej i przerzuconych z Anglii komandosów – Cichociemnych. Rozpoczyna się dramatyczna walka wywiadów, której stawką jest życie tysięcy mieszkańców Londynu, a może i wynik całej wojny…

 

Testy dalekosiężnych rakiet wymuszają na Niemcach prowadzenie działań na rozległym obszarze, łatwym do spenetrowania przez członków polskiego wywiadu. W szeregu brawurowych akcji części, a nawet cały korpus rakiety V-2, wpadają w ręce żołnierzy Armii Krajowej. Najważniejsze elementy, dokładnie zbadane przez najlepszych polskich inżynierów, mają być przerzucone na zachód podczas akcji o kryptonimie „Most III”. Dwusilnikowy samolot Douglas C-47 Skytrain startuje z wyzwolonych Włoch, by wylądować na polowym lotnisku w Polsce i odebrać bezcenny ładunek. Ale Niemcy nie są bezczynni i w okolice objęte polskimi działaniami kierują dodatkowe siły…

 

Gra Czas Honoru: Operacja Most III odtwarza powyższą historię, oddając w ręce graczy losy jednej z najważniejszych operacji polskiego wywiadu z czasu II wojny światowej. Gracze grają za pomocą kart, które przedstawiają najważniejszych bohaterów i wydarzenia tego starcia. Toczona walka będzie wielowymiarowa, gdyż o rezultacie nie rozstrzygnie wyłącznie brutalna siła, ale też zdolność do godzenia jej z subtelnymi działaniami wywiadowczymi. Zwycięży ten gracz, który lepiej wykorzysta własne zasoby, zaplanuje i zrealizuje swoje działania i do którego uśmiechnie się los, nieodłączny towarzysz zmagań wojennych.

 

Gra Czas Honoru: Operacja Most III została opracowana z najwyższa dbałością o szczegóły historyczne. Karty są ilustrowane historycznymi zdjęciami, wzbogaconymi dodatkowo fotografiami oryginalnych, ówczesnych przedmiotów, co nadaje im niepowtarzalny i realistyczny wygląd.

 

 

Skrócony opis rozgrywki:

Gra trwa cztery etapy. Każdy z nich rozpoczyna się próbą rakietową, która powoduje rozrzucenie nowych szczątków i części rakiet w terenie otaczającym bazę rakietową. Gracze naprzemiennie wykonują akcje, za pomocą których wystawiają na stół swoje oddziały i wykonują nimi działania. By zbierać odłamki rakiet, używają zwiadowców, których osłaniają żołnierzami i partyzantami, gdyż natrafienie na wroga może doprowadzić do starcia. Działania te wspierają elitarnymi, szczególnie niebezpiecznymi dla wroga oddziałami Cichociemnych i SS-manów – zdolnymi do przenikania na dalekie zaplecze przeciwnika i wykradanie zdobytych już przez niego odłamków. Ponadto gracze budują sieć dowodzenia i wsparcia, która pozwala im efektywniej wykonywać swoje akcje.

Gracze wpływają na bieg rozgrywki, również podczas ruchów przeciwnika, dzięki zagrywanym z ręki kartom zdarzeń natychmiastowych i wydarzeń (np. Niemcy mogą korzystać ze swojej przewagi logistycznej, Polacy mogą ukryć, lub nawet ewakuować na zachód zdobyte części rakiet).

Przy rozstrzyganiu starć i efektów poszukiwań gracze używają kostek sześciościennych, ale mają liczne możliwości modyfikowania wyników rzutów, więc dobry plan powinien się udać nawet mimo braku szczęścia w kostkach.

Grę zwycięży ten gracz, który w momencie jej zakończenia będzie miał w swoich rękach więcej części i odłamków rakiet, co oznacza, że wykradł (Polak) lub utrzymał w tajemnicy (Niemiec) sekrety broni V-2.

 

Zawartość pudełka:

  • 23 karty polskie
  • 23 karty niemieckie
  • 5 kart prób rakietowych
  • 3 karty terenu
  • 1 karta pomocy
  • 15 drewnianych kostek części rakiet
  • 2 drewniane kostki do gry
  • 1 instrukcja

 

 

Polecamy
Klienci, którzy kupili ten produkt wybrali również...