Wczytuję dane...
Wysyłka w ciągu: 2 dni
Wydawca: Strategemata

Carentan, 10-13 czerwca 1944

Autor: Adam Niechwiej
Rok wydania: 2021

Gra „Carentan, 10 – 13 czerwca 1944” przedstawia zmagania w Normandii między Niemcami a Amerykanami. W początkowej fazie bitwy wrogie armie użyły elitarnych formacji powietrzno – desantowych, a później mniej doświadczonych wojsk zmechanizowanych. W efekcie czynniki wyszkolenia i determinacji zrównoważyły się, a o sukcesie Amerykanów zadecydowały przewaga materiałowa i lepsza koordynacja działań broni połączonych.

Czy losy tej bitwy mogły potoczyć się inaczej? Na szczeblu taktycznym przewagę mieli niemieccy fallschirmjägers, gdyż w uporczywej obronie potrafili wykorzystać zabudowania. Jednak braki amunicji i wysokie straty zmusiły ich do opuszczenia Carentan. Z kolei Amerykanie konsekwentnie wykorzystywali wsparcie artyleryjskie i mozolnie zdobywali teren.

Te elementy dobrze oddaje system „Wielkie bitwy małych oddziałów”. Duży czynnik losowy powoduje nieoczekiwane zmiany sytuacji, a gracze muszą szybko reagować i zmieniać swoje plany.

Gra zawiera dwa scenariusze. „Purple Heart Lane” przedstawia walki między spadochroniarzami o kontrolę nad Carentan. Gracze mogą wykorzystać opcjonalną zasadę i sprawdzić, jaki byłby wynik zmagań, gdyby oddziały 17 Dywizji Grenadierów Pancernych SS dotarły na pole bitwy wcześniej niż to było w rzeczywistości.

Scenariusz “Battle of Bloody Gulch” to amerykańska obrona Carentan przed niemieckim kontratakiem. W tym boju uczestniczą także amerykańskie oddziały pancerne.

Kompletna gra zawiera:
-    planszę formatu A2;
-    216 sztancowanych żetonów o wymiarach 15x15 mm;
-    zasady gry (8 stron);
-    kartę scenariuszy,
-    kartę pomocniczą;
-    opis historyczny.

Uwaga: Gra nie zawiera talii kart, w którą gracze muszą sami się zaopatrzyć.

Czas rozgrywki: 4 godziny.
Gra dla 2 osób od lat 12.

Podstawowe cechy systemu "Wielkie bitwy małych oddziałów".
1. Do rozstrzygania wszystkich procedur, gracze używają tradycyjnej talii 52 kart. Dzięki temu karty zagrane już na początku rozgrywki mogą mieć wpływ na jej końcowy wynik. Jest to duża różnica w porównaniu do rzutów kostką, które są od siebie niezależne.

2. W etapie mogą być aktywowane oddziały tylko jednej armii, a o tym, który gracz będzie miał inicjatywę decyduje los. Szansa na posiadanie inicjatywy zmienia się w każdym etapie. Zmusza to graczy to rozważnego i maksymalnie efektywnego planowania swoich działań, gdyż w kolejnym etapie może nie być okazji do naprawienia błędów.

3. W rozgrywkę zostały wplecione zdarzenia losowe (snajper, zmiana rozkazów itp.), które mogą odwrócić bieg wypadków i jednocześnie wprowadzają graczy w klimat pola bitwy.

4. Niewielkie modyfikacje podstawowych zasad pozwalają na przedstawienie pojedynczych pojazdów lub dział, które wspierały walczących.


Ze względu na proste procedury, gry oparte na zasadach tego systemu bardzo dobrze nadają się dla osób dopiero zaczynających swoją przygodę z grami planszowymi. Doświadczeni gracze też powinni być zadowoleni, gdyż muszą decydować nie tylko o podejmowanych działaniach, ale także o sposobie ich wykonania.

Klienci, którzy kupili ten produkt wybrali również...