-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Strategemata
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Kreta, 20 – 22 maja 1941
Autor: Adam Niechwiej
Rok wydania: 2024
Gra przedstawia zmagania pomiędzy atakującymi wojskami niemieckimi a alianckimi obrońcami greckiej wyspy Krety w maju 1941 roku. Rozgrywka obejmuje pierwsze 3 dni walk, które przesądziły o niemieckim sukcesie i opanowaniu wyspy.
Gracze mogą rozgrywać mniejsze scenariusze na planszach przedstawiających 4 rejony, w których lądowały niemieckie wojska powietrzno – desantowe. Ponadto dostępne są 4 warianty niemieckich sił. Poszczególne scenariusze można rozgrywać jednocześnie, jako kampanię. W ten sposób gracz niemiecki musi zdecydować, gdzie użyć posiłków. Z jednej strony ma do dyspozycji elitarne oddziały, ale musi zrealizować ambitne cele.
Podstawowym wyzwaniem dla gracza alianckiego jest koordynacja działań własnych wojsk i zorganizowanie silnego kontrataku w pierwszej fazie operacji. Jak wiemy z historii, Aliantom nie udało się tego dokonać. Być może Ty poradzisz sobie lepiej?
Zawartość pudełka:
- 4 plansze o wymiarach 594 x 420 mm;
- 432 sztancowane żetony;
- 4 karty scenariuszy formatu A4;
- 8 kart rozstawienia początkowego formatu A5;
- 2 karty pomocnicze formatu A3;
- instrukcja (8 stron).
Uwaga: Gra nie zawiera talii kart, w którą gracze muszą sami się zaopatrzyć.
Czas rozgrywki: 2 – 8 godziny.
Gra dla 2 osób od lat 12.
Podstawowe cechy systemu "Wielkie bitwy małych oddziałów".
1. Do rozstrzygania wszystkich procedur, gracze używają tradycyjnej talii 52 kart. Dzięki temu karty zagrane już na początku rozgrywki mogą mieć wpływ na jej końcowy wynik. Jest to duża różnica w porównaniu do rzutów kostką, które są od siebie niezależne.
2. W etapie mogą być aktywowane oddziały tylko jednej armii, a o tym, który gracz będzie miał inicjatywę decyduje los. Szansa na posiadanie inicjatywy zmienia się w każdym etapie. Zmusza to graczy to rozważnego i maksymalnie efektywnego planowania swoich działań, gdyż w kolejnym etapie może nie być okazji do naprawienia błędów.
3. W rozgrywkę zostały wplecione zdarzenia losowe (snajper, zmiana rozkazów itp.), które mogą odwrócić bieg wypadków i jednocześnie wprowadzają graczy w klimat pola bitwy.
4. Niewielkie modyfikacje podstawowych zasad pozwalają na przedstawienie pojedynczych pojazdów lub dział, które wspierały walczących.
Ze względu na proste procedury, gry oparte na zasadach tego systemu bardzo dobrze nadają się dla osób dopiero zaczynających swoją przygodę z grami planszowymi. Doświadczeni gracze też powinni być zadowoleni, gdyż muszą decydować nie tylko o podejmowanych działaniach, ale także o sposobie ich wykonania.